Polisi
Pemulangan
Jika
anda tidak berpuas hati dengan barangan yang dibeli, anda bolehlah memulangkan
barangan tersebut di mana – mana cawangan Tesco di Malaysia. Barangan tersebut
mestilah dipulangkan di dalam bungkusan asal berserta resit asal dalam tempoh 7
hari dari tarikh pembelian untuk *ditukar ganti atau *pengembalian wang.
Walau
bagaimanapun, polisi ini tidak terpakai untuk:
- Barangan Elektrik (sila rujuk kepada polisi barangan elektrik di kaunter khidmat pelanggan atau kaunter elektrik);
- Makanan segar dan beku;
- Pakaian dalam;
- Kamera;
- Telefon mudah alih;
- Peralatan mencetak seperti pengimbas, mesin cetak dan faksimili;
- Barangan penghabisan stock
*Tertakluk
kepada terma & syarat
Barangan
Elektrik
Jenama
A & B:
Sony,
Philips, Panasonic, Samsung, LG, Toshiba, Electrolux, Sharp, Sanyo, Kenwood,
Elba, Khind, Pensonic, Haier, Faber, Mistral, Moulinex, Tefal, Cornell,
Princess, Hisense
Jenama
C & Jenama Tesco:
Global,
Isonic, Sonic, Pentec, Hitec, Mastar, GC, Wirata, MAG, Oplus, Takada, Amber,
Crystal. Pertukaran
barang dan pemulangan wang tidak sah untuk semua jenama A, B dan barang
konsainan,
Polisi
pemulangan dalam 7 hari TIDAK TERMASUK barangan elektrik
Jika
barang elektrik anda mengalami kerosakan dalam 1 tahun dari tarikh belian, sila
bawa resit asal dan kad jaminan. Kami akan membantu dengan memberikan maklumat
pembekal untuk pembaikan.
Untuk barangan jenama A & B, pertukaran barang /
Pemulangan wang tidak dibenarkan. Untuk pembaikan barangan jenama A & B,
sila rujuk Pada pusat khidmat pelanggan jenama berkaitan.
Barangan
terpilih boleh ditukar dengan barang yang serupa jika dikembalikan dalam
bungkusan asal dengan resit asal (tertakluk pada terma dan syarat).
Pertukaran
barang dan pemulangan wang tidak sah untuk unit paparan, kamera, telefon
bimbit, komputer peribadi, peralatan percetakan, pengimbas, mesin faks atau
produk IT.
Produk
terpilih boleh diuji sebelum membuat pembayaran.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan